CLOSE
  • Hjem
  • Hjem
Home Varemerke Oslo’s beste burger: Bun`s Burgerbar beskyttet merkevaren sin
  • Varemerke

Oslo’s beste burger: Bun`s Burgerbar beskyttet merkevaren sin

DelShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Bun`s Burgerbar har som mål å servere byens beste hamburgere. Burgerne lages fra grunnen med de beste tilgjengelige råvarer, inspirert av kokkens lokale Texas-oppskrifter. Buns ble skapt og drives av fire gode kamerater. Sammen har de håndlagd Buns interiør og perfeksjonert oppskriftene.

I september 2014 åpnet Bun’s Burgerbar på Sørenga. Sørenga har en sjeldent god beliggenhet i den nye Fjordbyen, med Operaen, fjord og parker som nærmeste nabo. Med sjø på tre kanter, arkitektur som sikrer maksimalt med lys og sol og en bred Sentralpark i midten er det rikelig med lys, luft og fri sikt i alle retninger.

Samuel Stenvall er en av gründerne av Bun`s Burgerbar. Tidligere var han Executive head chef i hele åtte år på Druen, på Aker Brygge. Han skjønte fort at det var modent for et ordentlig burgersted på Sørenga og resten er historie.

Beskyttet den unike logoen
Ikke bare er navnet viktig for Samuel, men også selve designet i logoen var viktig å få beskyttet.

– Vi ønsket en unik logo der BUN’s er hovedelementet, men også å få med Burger Bar og årstallet for etableringen, forteller Samuel engasjert.

Valget falt derfor på en kombinert varemerke. Et kombinert merke er vanligvis en logo, der både selve designet og teksten blir beskyttet. Innehaveren unngår derved at noen andre kan kopiere logoen, og bare endre selve teksten. Et kombinert merke er heller ikke mer kostbart enn et rent tekstmerke.

Valg av leverandør
Ett år etter åpningen kontaktet Samuel Trademack for en gjennomgang av muligheten for beskyttelse av navnet. Etter en ordentlig gjennomgang dro eieren av Bun’s Burgerbar til New York for å hente inspirasjon, samtidig som han sjekket andre leverandører av bistand til varemerkeregistrering.

– Etter å ha sjekket endel leverandører falt valget på Trademack. De hadde fornuftig pris, men ikke minst responsen og oppfølgingen har vært svært god. For en ny bedrift som oss er det viktig at ting skjer når vi først vil ha det gjort, sier Samuel.

I november 2015 ble derfor søknaden om å registrere Bun’s Burgerbar logoen som kombinert merke sendt til myndighetene. Beskyttelsen er i hevd fra innsendingsdato og varemerket ble ferdigregistrert tre måneder senere.

Noe å bygge videre på
I tillegg til at merkevaren beskyttes ved at innehaveren får eneretten, er ofte verdiskapingen som skjer viktig. Når en bedrift får eneretten til sin merkevare skapes det et aktiva som både kan bokføres og omsettes på et senere tidspunkt. Noe av det første både investorer og kjøpere ser på er om merkevaren er registrert i offentlig register og beskyttet slik den skal. Bun`s Burgerbar har dette på plass nå og kan konsentrere seg om å levere byens beste burgere også fremover.

Vil du vite mer? Bestill uforpliktende informasjon nå ved å fylle ut skjemaet.

varemerke
Sending
DelShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page
  • TAGS
  • beskytte merkevaren
  • Bun`s Burgerbar
  • Bun's Burgerbar Sørenga
  • Buns varemerke
  • Oslo’s beste burger
  • patent logo
  • registrere varemerke
trademack

RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR

Viggo Valle ville ikke stille spørsmål rundt sitt eget varemerke: Kor ska vi reis hen?

Caffè Vero: Italiensk kaffegigant etablerer seg i Norge

Å vente ble en dyr erfaring for den unge gründeren

Recent Posts
  • Viggo Valle ville ikke stille spørsmål rundt sitt eget varemerke: Kor ska vi reis hen?
  • Caffè Vero: Italiensk kaffegigant etablerer seg i Norge
  • Å vente ble en dyr erfaring for den unge gründeren
  • OPPLEVELSESDESIGNEREN: Liker utfordringer men safer på merkevaren
  • Bertel O. Steen eide Snap Drive tok grep når merkevaren ble krenket
BESKYTT DIN MERKEVARE NASJONALT OG GLOBALT MED TRADEMACK.
Copyright 20©17 Trademack LLC. Alle rettigheter reservert.